Heb je plots minder klanten en staat het water je bijna aan de lippen? Wil je na zovele jaren eens eindelijk werk maken van een rebranding en nieuwe website want jullie zijn echt wel verder geëvolueerd dan wat er online te vinden is? Vind je met interimkantoren geen personeel en wil je dit dringend aanpakken? Wil je jezelf wapenen voor wat komen gaat en heb je een kritisch oog nodig op je toekomstplannen, maar hoe breng je die over naar je klanten en personeel?
Er zijn heel veel goede redenen om met een marketingpartner in zee te gaan. Maar vaak worden die overschaduwd door de realiteit van de dag: loonindexeringen en stijgende kosten zorgen ervoor dat we vaak het laaghangend fruit willen of beter geformuleerd “moeten” plukken om zo snel mogelijk nieuwe inkomsten te genereren.
Hulp vragen aan externe adviseurs kan je verder op weg helpen de juiste richting te vinden en nieuwe groei te creëren. Dat vraagt echter een aanpak op de lange termijn.
Start met het bepalen van de waarden, normen en visie van jouw bedrijf, zodat je weet welke weg te nemen om jouw werking te verbeteren. Het maken van een strategisch plan is een logische volgende stap. Met jouw marketingpartner een aantal accenten leggen op gebied van employer branding, het generen van leads, duurzaam ondernemen en zelfs, waarom niet, het plan om de markt te veroveren.
Als je denkt, dat doe ik wel even, dan moeten we je teleurstellen. Rebranding bijvoorbeeld is net iets meer dan een nieuw logo maken. Er komt heus veel meer bij kijken bij elke actie die je wenst uit te rollen.
Hoe pakken wij het bij DNA Marketing dan aan?
Wij kiezen voor transparantie als het gaat over budget
Bij DNA Marketing kiezen we bewust om onze tarieven op de website te plaatsen. We kregen daar wel opmerkingen over in onze sector, maar voor ons werkt het perfect. Vaak heeft de klant echt geen idee hoeveel iets kost en kan daarom geen budget verzinnen.
We tonen voorbeelden van bestaande projecten met bijhorend budget om een beter beeld te scheppen. We bespreken wat de consequenties zijn van het budget en laten dan de keuze aan de klant. Op die manier hebben we een duidelijk sturing gegeven.
"Naast kennis en expertise, technische snufjes en nieuwe trends, gaan we vooral voor “gezond boerenverstand marketing”.
Alles begint bij ons met luisteren wat de klant wilt of wat er achter zijn vraag zit als uiteindelijk doel. Nadien leggen we een plan van aanpak voor en aligneren we dat met onze “gezond boerenverstand marketing”.
Theorie is fijn en passen wij als team op de achtergrond toe maar onze klant heeft geen boodschap aan die theorie. Onze klant wilt voornamelijk goede resultaten en op een duidelijke en recurrente manier geïnformeerd worden over wat wij voor hem doen.
De meerwaarde en het succes van onze samenwerking is altijd de juiste gezonde verhouding tussen enerzijds kennis en service van de klant en anderzijds onze marketingervaring.
Start met een “marketingteam as a service” als je echt aan de slag wil
Dat de Sint niet bestaat, dat hoeven we niet uit te leggen. Maar weet je wie ook niet bestaat? De all-in-one marketeer die in jouw kmo alle marketing en communicatie moet oplossen, coördineren en ook nog eens moet uitvoeren.
Bij DNA Marketing staan we met beiden voeten op de grond en maken we aan de klant duidelijk geen wonderen te verwachten van een éénpersoons marketingteam. Zowel strategisch, grafisch, digitaal als contentgewijs ondersteunen vraagt gerichte expertise. Het is dan ook evident dat we rekenen op onze meerwaarde als een “team as a service”, met sterke vaste krachten aan de roer van het schip en daarbovenop tal van freelance matrozen elk met hun specialisatie, zodat we samen met jou, onze klant, alle doelstellingen bereiken die nodig zijn voor de verdere groei van jouw kmo.
Babbeltje doen?